Geroosterde radijsjes met tijm

Geroosterde radijsjes met tijm. Heerlijk makkelijk bijgerecht.Radijsjes, ik heb er een beetje een haat liefde relatie mee. Heerlijk fris maar soms zo scherp en pittig! Hoe vind jij radijsjes, en hoe eet je ze? Ik kende ze eigenlijk alleen rauw als snoepgroenten, als kiemen en verwerkt in een salade. Vanwege het artikel wat ik heb geschreven over seizoensgroenten van april heb ik toch maar weer een radijsjes gehaald. Nu heb ik er een heel andere twist aangegeven: geroosterde radijsjes met tijm. Wat een ontdekking, en wat zijn ze ineens zoet 😉

Geroosterde radijsjes met tijm. Heerlijk lente bijgerecht. Naast vis, of in een salade.Radijsjes zijn echte detox groenten. Ze zitten vol vezels wat je stoelgang stimuleert. Ook stimuleren ze de nieren, die gifstoffen afvoeren. Radijsjes bevatten enorm veel vitamine C, ijzer, calcium en een aantal B vitaminen. Tot slot zijn ze rijk aan anti-oxidanten, deze bieden bescherming tegen beschadiging van lichaamscellen door vrije radicalen. Rauw zijn deze gezonde bommetjes het meest voedzaam! Door verhitting van de radijsjes in dit gerecht zullen voedingsstoffen deels verloren gaan, neemt niet weg dat dit perfect past binnen een kuur. Heerlijk in een salade, als bijgerecht of als snack.

Ingrediënten geroosterde radijsjes met tijm, bijgerecht voor 2 personen

  • 300 gram radijs zonder loof
  • 10 takjes verse tijm
  • Keltisch zeezout
  • Eetlepel kokosolie

Bereiden geroosterde radijsjes met tijm

Geroosterde radijsjes met tijm. Heerlijk bijgerecht naast vis of in een detox salade.Snijd de radijsjes in halven. Verhit in een koekenpan de kokosolie en bak de radijsjes tot ze bruin zijn, ongeveer 15 minuten. Strooi de takjes tijm over de radijs, bak ze nog even mee. Haal de radijsjes uit de pan, samen met de tijm. Strooi wat Keltisch zout naar smaak over de radijsjes en klaar! Prima in een salade, als bijgerecht of uit het vuistje 😉

Wil je meer variatie? Verwarm dan de oven op 190 graden en verdeel de radijsjes met bijvoorbeeld wortel, pastinaak, zoete aardappel of aardappeltjes in schil. Giet er flink wat olijfolie over en verdeel tijm over de groenten. Rooster  voor 40 minuten en draai na 20 minuten de groenten om.

Een detox kuur met voeding bestaat uit pure, voedzame en gevarieerde producten. Wil jij afkicken van je bestaande voedingspatroon? Ik kan je op weg helpen. Samen gaat vaak een stuk makkelijker dan alleen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *